בודק קרינה מוסמך – המדריך המלא

בדיקת קרינה היא עניין חשוב מאוד, שהולך ותופס מקום נרחב וקריטי בעיקר עם התקדמות הטכנולוגיה והתפתחות השימוש בכלים החדשים. את התהליך הזה ניתן לראות בשלל תעשיות, החל מתחום הבריאות, דרך הייצור והמחקר ואפילו בבית הפרטי שלנו, ולכן הבנת רמות הקרינה חשובה לצורכי הגנה על חיי אדם ואיכות הסביבה. לשם כך, יש להקפיד לבצע בדיקות מעת לעת, ועליהן נדבר בכתבה הבאה.

 

החשיבות של בדיקות קרינה

לבדיקות קרינה תפקיד מהותי בשמירה על בריאות הציבור והגנה על הסביבה מפני סכנות פוטנציאליות. התהליך הזה מבטיח שתוכלו לזהות ולנטר את רמות הקרינה בסביבה שלכם, ובעיקר לוודא שהן נמצאות בגבולות המותרים וההגיוניים. מדובר בצעד משמעותי שיסייע לכם להגן על חיי אדם, שכן חשיפה מוגזמת לרמות גבוהות של קרינה הוכחה כקטלנית. בדיקות מעת לעת מזהות חריגות שונות בשלב מוקדם, ובכך מפחיתות את הסכנה העתידית.

 

אז איך בוחרים בודק קרינה מוסמך? קבלו שלושה דגשים

הסמכה מהמשרד להגנת הסביבה

לפני שאתם שוכרים את שירותי הבודק, עליכם לאמת את האישורים שלו. בקשו ממנו להציג לכם אישור תקף מהמשרד להגנת הסביבה, המאשר שהוא הוסמך באופן רשמי לבצע את הבדיקה. ההסמכה הזו תבטיח שהבודק הוא אכן בעל מקצוע מומחה, שעבר את ההכשרה הנדרשת לביצוע בדיקות קרינה איכותיות ובטוחות. ומה יקרה אם הוא לא יסכים להציג לכם את האישור? ההמלצה שלנו – לומר תודה ושלום.

 

אישור תקף לציוד מדידה

מלבד אישורי העבודה המקצועיים, עליכם לוודא שלאיש המקצוע יש אישור בתוקף לשימוש בציוד המדידה שלו. מדובר באישורים חשובים, משום שהם יבטיחו שהבודק משתמש בציוד מתוחזק וראוי לשימוש, שהוא חשוב מאוד לטובת השגת תוצאות מדויקות. עם שני האישורים הללו (רישיון עבודה ואישור רשמי לציוד), תוכלו לדעת שאתם משתפים פעולה עם מקצוען.

 

דו"ח בדיקה תקין בהתאם להנחיות

בנוסף לשני האישורים, עליכם לוודא שבודק הקרינה יספק לכם דו"ח בדיקה מקיף שעומד בהנחיות המשרד להגנת הסביבה. הדו"ח צריך לכלול ממצאים מפורטים, עם ניטור מדויק של רמות קרינה בצורה ברורה. ההמלצה שלנו היא שעוד לפני העבודה המשותפת, כדאי לבקש לראות דו"ח לדוגמה, כדי להעריך את המקצועיות (או חוסר המקצועיות) של הבודק. סביר להניח שבודק מורשה ישמח להציג לכם מסמכים אלה, שמשקפים בצורה הטובה ביותר את איכות תוצריו הסופיים.

 

מיקרוטסט – בודקי הקרינה הטובים ביותר בארץ

בכל הנוגע לבדיקות קרינה בישראל, מיקרוטסט הייתה ונשארה לחברה הוותיקה והאמינה ביותר, עוד מאז שנת 1988. צוות הבודקים המוסמכים שלנו מחזיק באישורים תקפים מהמשרד להגנת הסביבה, מה שמבטיח בדיקות תקינות ומקצועיות. לצד זאת, אנו משתמשים בציוד החדיש והטוב ביותר, ובנוסף על כך מספקים את דו"חות הבדיקה המקיפים בסוף ההליך. אז אם אתם זקוקים לשותפים אמינים בכל הקשור לבדיקות קרינה, אנחנו נשמח לסייע לכם. צרו קשר עוד היום!

תפריט נגישות