בדיקת גז ראדון בממ”ד

בדיקת גז ראדון היא בדיקה חשובה מאוד בכל מקום שבו יש סיכוי לריכוז גבוה של הגז המדובר. גז ראשון ידוע כחומר רדיואקטיבי שכאשר הוא מצוי בריכוז גבוה במקום שבו מצויה אוכלוסיה באופן תדיר, הוא עלול לפגוע בבריאותה. על כן, חשוב לבצע את הבדיקה על ידי בודק מוסמך ומנוסה. אחד המקומות שחשוב מאוד לבצע בהם בדיקת גז ראדון הוא הממ"ד שבכל בית.

מספר עובדות שכדאי להכיר

על ממ"ד וגז ראדון
  • הממ”ד – מרחב מוגן דירתי, הוא חדר שנבנה בכל בית בישראל לאחר מלחמת המפרץ (1992) גם בקומות עליונות שאינן צמודות קרקע.
  • קירות הממ”ד עשויים מבטון מזוין ובעובי רב.
  • הסיבה הראשונה להמצאות גז ראדון בממ”ד הינה מעצם בניית הממ”ד מבטון ומחומרי מחצבה בכמות גדולה.
  • קצב פליטת הראדון מהקירות (אקסהלציה) גבוה ביותר ביחס לחדר רגיל.
  • מקור חומרי הבניה הוא מסלעים וקרקע טבעית ולכן עלולים הם להכיל יסודות רדיואקטיביים. אותה סיבה עלולה לגרום לשפיעת ראדון ברמת גבוהה גם במקלטים ומרתפים בהם הקירות עבים ומסת הבטון גדולה.
  • הסיבה השניה להמצאות גז ראדון בממ”ד הינה חוסר אוורור. בימי הקיץ החמים החלון  סגור כי מפעילים מזגן. בימי החורף הקרים סוגרים את החלון ומפעילים חימום וסגירת חלון ודלת של ממ”ד גורמים להצטברות רמות גבוהות של גז ראדון המסוכנות לבריאות.
  • סגירת חלון ודלת מקטינים את קצב תחלופות האויר בממ”ד וזה גורם לעלייה בריכוז הראדון בממ”ד.
    לרוב ילדים גרים בממ”ד וישנים בו ומעצם גילם הנמוך הם חשופים לסכנת תחלואה בסרטן ריאות מהראדון פי כמה ממבוגרים.
  • גם בחדרים הסמוכים לממ”ד (קירות משותפים) יש סיכוי גבוה להימצאות גז ראדון, לעיתים ברמות חריגות.
  • אם תתגלה בבדיקה שתיערך בממ”ד רמת גז גבוהה מהמותר, יינתן יעוץ והמלצות מה לעשות כדי לפתור את הבעיה.
קבע שיחת ייעוץ ללא עלות
עם מומחים בתחום למעלה מ 30 שנה

יש לך שאלות? רוצה לברר פרטים? לקבל הצעת מחיר? אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ונציג מומחה יחזור אליך תוך זמן קצר:

    מדוע זה חשוב

    וכיצד מתבצעת הבדיקה

    הממ"ד הוא מנה אטום מבטון מזוין, צפוף ועבה ועל כן, יתכן מאוד שבממ"ד יהיה ריכוז גבוה של גז ראדון בשל פליטה של הגז מהקירות. ריכוז הגז יהיה גבוה יותר בימים חמים או קרים שבהם החלונות בממ"ד סגורים והמזגן פועל. במקרים שכאלה קצב חלופת האוויר קטן וכתוצאה מכך, יהיה ריכוז גבוה יותר של הגז.

    בדיקת גז ראדון בממ"ד היא בדיקה חשובה ומומלצת מאוד שכן, שהייה בממ"ד שבו ישנו ריכוז גבוה של גז ראשון עלולה להיות מסוכנת לשוהים בו ולסכן את בריאותם.

    בדיקות גז ראדון בממ"ד יכולה להתבצע באופן קצר טווח אשר אורך בין 3 ל7 ימים או באופן ארוך טווח הנמשך לפחות 3 חודשים. באמצעות מכשור מיוחד וייעודי תיבדק כמות הגז בממ"ד ובהתאם לתוצאות, יהיה צורך לפעול לצורך הפחתת כמות הגז בממ"ד.

    תפריט נגישות