גז ראדון בדירת מרתף

גז ראדון הוכר כבר בשנת 2009 כגורם משמעותי לסרטן הריאות. זהו גז ללא ריח או צבע, הקיים בכל מקום ולרוב אינו מהווה סכנה, אך נפלט מהאדמה ומחומרים המכילים כמויות גדולות של אדמה – כמו בטון. הגז עלול להתרכז בתנאים מסוימים בתוך מבנים כמו דירות מרתף, או דירות צמודות קרקע, שם הראדון מתפרק לחלקיקים קטנים, הנצמדים לחלקיקי האבק וחודרים לריאות ופולטים קרינה, העלולה לגרום לגידולים סרטניים.

בדירות מרתף הסיכון יותר גדול

בגלל המיקום והמבנה של דירות מרתף, יש בהן פליטה גדולה יותר של ראדון. גם האוורור הדל בדירות האלה, עשוי להפוך אותן לסביבה רוויה בגז ראדון, הכלוא בתוך המרחב.

הסכנה מתעצמת בחורף – כשהחלונות סגורים בגלל הקור.

חצי נחמה אפשר למצוא באתר של המשרד להגנת הסביבה – שם יש מיפוי של אזורים בארץ, בהם יש ריכוזים גבוהים יותר של גז ראדון, אך גם באזורים המסומנים כמסוכנים פחות – בייחוד בדירות מרתף ודירות צמודות קרקע – הסכנה קיימת וחשוב להיות מודעים אליה.

מה בכל זאת אפשר לעשות?

ההמלצה הגורפת היא לערוך בדיקת גז ראדון לפני שמחליטים אם לעבור לגור בדירת המרתף. בקשו מבעל הבית את נתוני הבדיקה שנערכה בדירה. אם לא נעשתה בדיקה כזו – דרשו ממנו לעשות אותה, או הזמינו בדיקה בעצמכם. בדיקה שתיתן לכם תמונה ברורה לגבי מצב פליטת הגז בבית.

אם הבדיקה מראה שיש רמות מסוכנות של גז בדירה, אפשר לנקוט פעולות שונות, שיצמצמו את הסכנה.

המומחים של חברת מיקרוטסט, ערכו בדיקת גז ראדון בדירת מרתף ובכלל, לעשרות אלפי לקוחות בעזרת הציוד החדיש ביותר הקיים בתחום. צוות החברה הוסמך על ידי המשרד להגנת הסביבה וישמח לערוך לכם בדיקה מקצועית ולספק לכם ייעוץ להמשך טיפול בבעיה.

קבע שיחת ייעוץ ללא עלות
עם מומחים בתחום למעלה מ 30 שנה

יש לך שאלות? רוצה לברר פרטים? לקבל הצעת מחיר? אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ונציג מומחה יחזור אליך תוך זמן קצר:

    תפריט נגישות