בדיקת קרינה בגני ילדים

קרינה חריגה בגני ילדים עלולה להיות מסוכנת מאוד עבורם. ילדים קטנים רגישים יותר לקרינה ממבוגרים בשל העובדה שהמערכת החיסונית שלהם חלשה יותר ולכן, גם הנזק שיכול להגרם לילדים בשל חשיפה לקרינה עלול להיות משמעותי יותר מהנזק הנגרם לאדם מבוגר. על פי חוזר מנכ"ל, כל גני הילדים מחויבים לבצע בדיקת קרינה לפחות פעם בשנה וזאת בכדי להבטיח כי גן הילדים מהווה את המרחב הבטוח ביותר עבור הילדים ששוהים בו חלק משמעותי מהיממה. אולם, על הורי הילדים לוודא כי בדיקת קרינה בגני ילדים אכן מתבצעת ועל ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום בדיקות מעין אלה.

קבע שיחת ייעוץ ללא עלות
עם מומחים בתחום למעלה מ 30 שנה

יש לך שאלות? רוצה לברר פרטים? לקבל הצעת מחיר? אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ונציג מומחה יחזור אליך תוך זמן קצר:

    לשמור על בריאות הילדים

    מקורות הקרינה בגני הילדים מחולקים לשתי קטגוריות עיקריות: תחום רשתות החשמל ותחום תדרי הרדיו. תחום תרדי הרדיו מופץ באמצעות אנטנות סלולאריות ואילו תחום רשתות החשמל מופץ באמצעות ארונות חשמל, תאורת רחוב, מכשירי חשמל המצויים בגן, קווי חשמל ועוד. לא פעם מקורות קרינה בגני ילדים יכולים להיות סמויים. כך לדוגמא: אם ארגז החול בחצר הגן ממוקם מעל קווי חשמל תת קרקעיים, ייתכן מאוד שהקרינה בו תהיה משמעותית. מכיוון שילדים שוהים לא מעט בארגז החול שבחצר הגן, קרינה לא סבירה בו עלולה להסב נזק לבריאותם.

    על אף שקרינה אלקטרומגנטית נחשבת לפחות מסוכנת מקרינה מייננת, גם לה עלולות להיות השפעות שליליות על בריאות האדם. על כן, בדיקת קרינה בגני ילדים באה לבחון את רמת הקרינה המייננת והבלתי מייננת. במידה ומדובר על רמות קרינה גבוהות יותר מהמותר על פי חוק, יהיה צורך לבצע בגן שינויים בכדי למגן אותו מפני הקרינה ולהוריד את מינון ממבנה הגן.

    על פי המחקרים, ילדים אשר חשופים לקרינה גבוהה מהמותר, עלולים לחלות במחלת סרטן ובייחוד בסרטן מסוג לוקמיה.

    כיצד מתבצעת הבדיקה

    בדיקת קרינה בגני ילדים מתבצעת באמצעות מודד קרינה מוסמך, מקצועי ומנוסה בתחום. לבודק הקרינה חייב להיות אישור בתוקף לעריכת בדיקות מהסוג המדובר וכן, הוא חייב לעבור מבחנים שונים בכדי לקבל את האסמכה לביצוע הבדיקות הללו. מעבר לכך, הבודק חייב להגיע לבדיקה עם גלאי קרינה ייעודי ומדויק, אשר באמצעותו התוצאות יהיו מדויקות. מודד הקרינה ימדוד אזורים שונים בתוך הגן ומחוץ לגן.

    לאחר המדידה, הוא ידווח על מצב הקרינה באופן מידי בעל פה ולאחר מכן, תוך 48 שעות יופק דו"ח מפורט אודות מצב הקרינה בנמצא בבדיקה וכן ייעוץ רלוונטי לפתרונות אפשריים במידה והתגלתה קרינה גבוהה מהמותר.

    כיצד ממגנים גני ילדים מפני קרינה?

    במידה ובדיקת הקרינה בגן הילדים העלתה כי רמת הקרינה בגן או בחצר הגן גבוהה מהמותר, יש צורך למגן את גן הילדים בצורה הטובה והיעילה ביותר מפני הקרינה. ראשית כל, ניתן לפנות לגופים הרלוונטיים לצורף הסרת אנטנות סלולריות או קווי מתח חשמליים בקרבת הגן שמשפיעים על רמת הקרינה בגן. חשוב לבחור בחברה שהדו"ח אותו היא מפיקה בתום הבדיקה הינו דו"ח קביל מבחינה חוקית בקרב הגופים הרלוונטיים.

    מעבר לכך, ניתן לבצע פעולות שונות שמטרתן היא למנוע חדירה של רמת קרינה גבוהה לגן כגון: מיגון ומיסוך של ארונות חשמל, הוצאת מכשירים חשמליים שפולטים קרינה בכמות משמעותית מהגן ועוד. החברה שמבצעת את הבדיקה, תעניק לכם ייעוץ אודות הפתרונות הרלוונטיים העומדים על הפרק לצורך מיגון גני הילדים מפני הקרינה.

    חברת מיקרוטסט מהווה כיום את החברה המובילה ביותר בתחום בדיקות קרינה בגני ילדים ובכלל. אם גם אתם מעוניינים לשמור על הבריאות של הילדים שלכם ולסייע לגן שלהם להיות המרחב הבטוח והמוגן ביותר עבורם, כדאי שתיצרו קשר עם החברה ותקבעו בדיקת קרינה לגן הילדים.

      תפריט נגישות