בדיקת רמת קרינה

כל אדם יודע ששמירה על עצמו ועל בני משפחתו הן במרחב המגורים שלו והן במקום העבודה, זה דבר בסיסי וחשוב. בדיקת רמת קרינה בבית מהווה בדיקה חשובה מאוד שתורמת רבות לשמירה והגנה על בריאותם של דיירי הבית, עובדי משרד ועוד.

יש לבצע בדיקת קרינה על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, מדי פרק זמן כלשהו ולמגן את המקום במידה והבדיקה העלתה כי רמות הקרינה בו גבוהות מהמותר על פי המשרד להגנת הסביבה.

סוגי קרינה נפוצים

קרינה היא תופעה פיזיקלית של מעבר אנרגיה בטווח. כלומר, זרם של גלים או חלקיקים שנושאים אנרגיה שיוצאים ממקור כלשהו ומתפשטים בכיוון או בכמה כוונים. שני סוגי הקרינה הנפוצים הם: קרינה מייננת וקרינה בלתי מייננת.

קרינה מייננת היא אנרגיה מספיק חזקה הגורמת לשבירת המולקולות של חומר מסוים לאטומים בודדים ואלקטרונים חופשיים. קרינה מייננת מגיעה ממכשירי רנטגן, מאיצי חלקיקים שונים ועוד. מדובר על קרינה שמסוכנת באופן וודאי לבריאות בשל העובדה שהיא מזיקה לתאים חיים בגוף האדם.

קרינה בלתי מייננת היא קרינה אשר איננה משנה את הרכב החומר דרכו היא עוברת. מדובר על קרינה שניתן למצוא במכשירים חשמליים, מכשירים סלולריים, ועוד. על אף שהקרינה המייננת היא קרינה שאיננה משנה את הרכב החומר, הרי שהיא עדיין מסוכנת. מדובר על קרינה שנמצאת סביבנו כל הזמן ועל כן, חשיפה ממושכת וארוכה לקרינה זו עלולה לגרום לנזק בריאותי.

כיום חשוב מאוד לבצע בדיקות קרינה מסוגים שונים בבית פרטי, במשרדים ובכל מבנה אחר בו שוהים פרקי זמן משמעותיים. בדיקות הקרינה הבלתי מייננת שיש לבצע כיום הן: בדיקת קרינה אלקטרומגנטית אשר בודקת קרינה ממכשירי חשמל, קווי מתח חשמליים ועוד. בדיקה קרינה סלולרית אשר בודקת את רמת הקרינה מהמכשירים הסלולריים ברדיו,, מאנטנות סלולריות ועוד ובדיקת קרינה מארונות חשמל, הידועה כקרינה נפוצה מאוד.

 

מדוע חשוב לבצע בדיקת קרינה בבית או במשרד?

קרינה בלתי מייננת פוגעת ברקמות הגוף בשל אפקט תרמי המחמם את הרקמות. כלומר, קרינה ברמה גבוהה, עלולה להזיק לבריאותו של האדם השוהה במקום בו היא מצויה, פרקי זמן ארוכים. מכיוון שהבית הפרטי של האדם וכן, המשרד שבו הוא עובד, הם מקומות שבהם שוהה האדם זמן ממושך, הרי שרמה גבוהה של קרינה במקום יכולה לפגוע בבריאותו.

בדיקת קרינה מסוגים שונים, בבית או במשרד, המתבצעת על ידי מודד קרינה מקצועי ומנוסה ובאמצעות ציוד המדידה הטוב ביותר, מעניקה תוצאות אמינות אודות רמת הקרינה המצויה במקום מכל סוג ובהתאם לכך, ניתן לבצע פעולות מיגון שונות שמטרתן להביא להפחתת הקרינה עד לרמה מותרת על פי המשרד להגנת הסביבה.

 

כיצד מטפלים בקרינה?

במידה ובדיקת קרינה מגלה כי יש במקום רמת קרינה גבוהה מהמותר על פי המשרד להגנת הסביבה, ישנם מגוון פעולות שניתן לבצע לצורך הורדת רמת הקרינה במקום. את סוג הפעולות יש להתאים בהתאם לסוג הקרינה שיש במקום. ניתן כיום להשתמש בחומרים שונים לצורך מיסוך ובידוד מקורות הקרינה ועוד. כמובן שחשוב לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום מיגון מפני קרינה מסוגים שונים, על מנת שפתרון המיגון הרלוונטי יותאם לכם באופן האידאלי מכל הבחינות.

 

תפריט נגישות