בדיקת גז ראדון באופן עצמאי – איך עושים את זה?

גז ראדון מוכר כחומר רדיואקטיבי אשר לא ניתן לזיהוי כלל, אלא רק על ידי בדיקה מיוחדת. לכן, אף אחד לא יכול לדעת או לשים לב באופן טבעי, לרמה גבוהה של גז זה בביתו או בסביבה שלו. השפעות הגז בעת שאיפה שלו, הן מסוכנות לחלוטין ומזיקות לבריאותנו, מכאן ישנה חשיבות עצומה לביצוע בדיקה תקופתית. אז איך תעשו זאת לבד? הכנו לכם את המדריך היעיל ביותר עבור כך. 

מהי ההשפעה של גז ראדון בבית שלנו?

כל גז שמקרין חומרים רדיואקטיביים, נחשב למסוכן ללא ספק, אך השאלה היא עד כמה זה באמת יכול להזיק לנו? ובכן, גז הראדון נחשב למסוכן מאוד וכל כמות קצת יותר גבוהה מהרמה הממוצעת, עלולה להזיק משמעותית לבריאות שלנו, מחקרים רבים הוכיחו כי ישנה סכנה גם לחלות בסרטן בעקבות חשיפה לרמה גבוהה של גז זה.

כאשר זה מגיע לאזורים בתוך הבית הפרטי שלנו, הסכנה גדולה אף יותר. הגז יכול לחדור לבית שלנו דרך כל סדק קטן בקיר או ברצפה, חורים ואפילו דרך מערכת החשמל או הביוב. ברגע שחומרי הגז נמצאים בחלל סגור, נוצרת הצטברות של הגז וההשפעה הגדולה ביותר היא על חדרי ממ"ד ומקלטים, בהם הצטברות הגז תהיה גבוהה יותר בעקבות חילוף אוויר דל יותר.

השיטה הטובה ביותר לבדיקה ביתית

אם אתם נמצאים בעסקי הנדל"ן והבנייה, על פי חוק תהיו חייבים לבדוק את רמת הקרינה והגזים הרדיואקטיביים בדירות ומבנים שאתם מאכלסים. ואם אתם בסך הכל דואגים לבריאות שלכם, אתם יכולים לבצע בדיקת גז ראדון מתי שתרצו ובכל זמן, באופן עצמאי.

תוכלו להזמין ערכה מיוחדת עם גלאי לאיתור גז ראדון, בעת הזמנת הגלאי תקבלו מדריך מפורט לאופן השימוש בו על מנת לבצע בדיקה יעילה ותקינה. ישנה חשיבות רבה לביצוע בדיקה זו, בעיקר כאשר אתם מגיעים לבית או בניין מגורים חדש, ורוצים להיות בטוחים בנוגע לבריאותכם ולאוויר אותו אתם נושמים.

בדיקה קצרת טווח – בדיקה המתבצעת בין 3 עד 7 ימים, יש לוודא כי כל חלונות הבית סגורים וכי דלת החדר בו מתבצעת הבדיקה תהיה סגורה גם כן. בדרך כלל מתבצעת לפני בדיקה ארוכת טווח במקומות בהם הסכנה בגז ראדון מוכרת כבר.

בדיקה ארוכת טווח – מטרתה לספק תוצאה מדויקת ואמינה לתקופה ארוכה, זמן הבדיקה נערך בדרך כלל בין 3 עד 6 חודשים, ואפשר להמשיך את השגרה הביתית כרגיל.

רמת גז ראדון גבוהה – איך מטפלים בזה?

אם על פי ההוראות, התוצאות שקיבלתם הן לא טובות וערכי הנורמה של רמת גז הראדון גבוהים מהרגיל ולא עומדים בתקן של המשרד להגנת הסביבה, אתם חייבים לפעול בהתאם לפני שזה יהיה אף מסוכן יותר עבורכם ועבור הסביבה.

בשלב הזה כבר יש צורך באיש מקצוע, אשר יוכל לטפל בבעיה באופן היעיל והנכון ביותר. הדבר היחידי שאתם יכולים לעשות כעת, על מנת לנסות להפחית את רמת גז הראדון, הוא איוורור של כל חלל בבית, קצב תחלופת האוויר יכול לסייע משמעותית בהפחתת הגז בכל חדר.

על מנת לוודא כי אכן רמת גז הראדון תרד באופן משמעותי, תפנו לחברה עם הכשרה מקצועית לתחום בדיקות גז וקרינה. כך תוכלו לקבל תמונת מצב ברורה ומדויקת של הבעיה הקיימת, והמלצה מקצועית ויעילה לאופן בו עליכם לפעול על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר – צריכים ייעוץ בנוגע לרמת הגז בביתכם? צרו איתנו קשר

תפריט נגישות