בדיקות קרינה במפעלים: לבסס בטיחות ורווחה

אם בעבר המפעלים התעשייתיים היו להאנגרים חסרי חן בהם בוצעו פעולות שונות בצורה סיזיפית, היום ברור לכולם, בעיקר בהקשרי התפתחות התעשייה והטכנולוגיה, שהם הפכו למוקדים של פרודוקטיביות חכמה. הם מעוצבים בצורה טובה יותר מפעם ומכילים שלל כלים טכנולוגיים שמשפרים את העבודה. אך עדיין, חשוב לזכור באותה נשימה שמכשירים אלה פולטים לא מעט קרינה. עם השנים הלכו ועלו רמות הקרינה, עקב ריבוי המכשירים השונים והחלק הבלתי נפרד שהם ממלאים בתהליכי ייצור מודרניים, והצורך בבדיקות במפעלים הופך לחשוב מאוד. לבדיקות אלו תפקיד מכריע בביסוס בטיחותם ורווחתם של עובדי המפעל, שכן הם הלב הפועם שלו.

מה בודקים?

הבדיקות במפעלים כוללות הערכה מקיפה של מקורות הקרינה בשטח המפעל ובסביבתו הקרובה. פליטות קרינה יכולות לנבוע ממקורות שונים, מה שמחייב סוגים שונים של בדיקות. ניתן להתחיל מבדיקות של הרשת הסלולרית, עם התמקדות בקרינת RF הנפלטת מאנטנות סלולריות ומתקנים נוספים. באופן דומה, נערכות בדיקות למדידת קרינה מרשתות אלחוטיות, שמופקת לרוב על ידי נתבים ומכשירים אלחוטיים. כמו כן, נבחנת כמות קרינה הנובעת מרשת החשמל, לרבות שנאים, חדרי מכונות, תעלות חשמל וכבלים.

תהליך הבדיקה

מדובר על תהליך קפדני שדורש לא מעט מאמץ. הוא כרוך בהערכה יסודית של גודל המפעל, ובחינת אזורים הסמוכים למקורות קרינה. מיפוי נרחב זה מסייע בזיהוי מרכזי פליטה גלויים וסמויים כאחד, ומאפשר לנו להבין טוב יותר מאיפה מגיעה הקרינה. ציוד מתקדם של חברות מקצועית כמו מיקרוטסט מסייע לנו להשיג תיאור מדויק של רמות הקרינה, מה שמאפשר לאמוד את מידת בטיחות העבודה במפעל. עם איתור הסיכונים ניתן לנקוט באמצעים להפחתתם, תוך הבטחת סביבת עבודה בריאה יותר.

החשיבות של בדיקות קרינה במפעלים

מדובר על תהליך בעל חשיבות עליונה, מסיבות רבות. בראש ובראשונה, הוא שומר על בריאותם ובטיחותם של עובדי המפעל, החשופים לפליטת קרינה על בסיס יומיומי. על ידי זיהוי אזורי סיכון פוטנציאליים, הבדיקות האלו מאפשרות לנו להפחית את הסיכונים, ולספק הגנה משמעותית לעובדים שלנו. יתר על כן, בדיקות אלה מבטיחות עמידה בתקנים ובהנחיות הרגולטוריות, ובכך מונעות סיבוכים משפטיים וקנסות.

בדיקות קרינה במפעלים עושים רק עם מיקרוטסט!

כיום ברור יותר מאי פעם שבדיקות קרינה במפעלים הן לא סתם מטלה – מדובר על צעד מציל חיים, שהוא לא בגדר בחירה אלא חובה. ויתרה מכך, בדיקות אלו לא רק מבטיחות את בריאותם של עובדי המפעל, אלא גם מאפשרת לנו לבסס סביבה בריאה יותר, תוך אימוץ גישה ירוקה עם הפנים לעבר עתיד נקי ככל הניתן מגורמים מזהמים. לכן, כדי לוודא שהמפעל שלכם פועל בבטיחות המרבית, עליכם לערוך בדיקות קרינה – זוהי לא המלצה, זוהי קריאת השכמה!

כפתרון קל למלאכה המאתגרת הזו, אנחנו מזמינים אתכם לשתף פעולה עם הצוות של מיקרוטסט, שהיא החברה הוותיקה בישראל והמומחיות מספר אחת בכל הנוגע לבדיקות קרינה, לרבות למפעלים. נשמח לסייע לכם לשמור על המפעל נקי ככל האפשר מקרינה מזהמת, ולשמור על העובדים היקרים שלכם. כי בסופו של יום – הם הכוח שלכם.

תפריט נגישות