קרינה מארונות חשמל

סברה מקובלת היא, כי ארונות חשמל מהווים סכנה רק במגע ישיר, כלומר סכנת התחשמלות. אך ככל שגוברת המודעות לסכנות הקרינה, יותר ויותר אנשים מבינים שהסכנה העיקרית הטמונה בארונות החשמל היא הקרינה הנפלטת מהם. ככל שזרם החשמל חזק יותר – כך גוברת עוצמת הקרינה. במידה וארון החשמל נמצא במרחק מספק ממקומות בהם אנו שוהים באופן קבוע – הרי שאיננו מצויים בסכנה, אבל אם חדר הילדים בבית צמוד לארון חשמל, או גן הילדים, או כל חדר אחר, שבו שוהים אנשים לשעות ארוכות – גדלה הסכנה ויש צורך לערוך בדיקות תקופתיות.

 

איך נוודא שאנחנו בטוחים מפני קרינה הנפלטת מארון החשמל?

חשיפה ממושכת לקרינת החשמל נותנת את אותותיה ומייצרת תסמינים כמו כאבי ראש, בחילות ומיגרנות. ככל שרמת הקרינה גבוהה יותר – כך גם מתעצמות התופעות הללו ,מה שעשוי להעיד על סכנה. בדיקת קרינה מארונות חשמל, שתבוצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים – תוכל להפריך, או לאשר עבורכם את החשש וגם להפנות אתכם לפתרונות רלוונטיים.

 

איך מבצעים מיגון מפני קרינה של ארונות חשמל?

רגע לפני שנדבר על מיגון קרינה מארונות חשמל, נדבר על תכנון ומניעה – תכנון של מיקום ארונות החשמל במרחב – על ידי אנשי מקצוע מהתחום, יכול למנוע את הסכנה מראש ולחסוך את הצורך באמצעי מיגון.

 

יחד עם זאת, מפני שהמודעות לנושא התפתחה יחסית מאוחר, יש מבנים רבים, שבהם לא התקיים ייעוץ כזה ודיירי, או באי המבנה – חשופים לסכנה.

גם במקרה כזה – אפשר לתקן את המצב במידה רבה, כאשר אנשי המקצוע ימגנו את ארון החשמל באופן מכוון לאזורים בהם שוהים אנשים לפרקי זמן ארוכים. המיגון מתבצע באמצעות שימוש בחומרים וציוד, המותקנים על ארון החשמל ומונעים את התפשטות הקרינה. לרוב מדובר במתכות מסויימות מאוד, בעלות יכולת ספיגה לקרינה. גם לוחות מיגון דקים מאוד ימנעו את התפשטות הקרינה.

 

חברת מיקרוטסט מבצעת בדיקות קרינה ומציעה פתרונות מיגון ברחבי הארץ, לאורך כ – 30 שנה.

החברה מעסיקה מומחים בתחום, מוסמכים מטעם המשרד להגנת הסביבה, שמעניקים מדי יום שירות לגופים ציבוריים, מסחריים ופרטיים ומסייעים לשמור על איכות הסביבה ועל שלום הציבור. נשמח לעמוד גם לרשותכם ולסייע לכם.

תפריט נגישות