בדיקת קרינה עם מיקרוטסט

ברוכים הבאים, אנחנו מיקרוטסט – המרכז לבריאות ואיכות הסביבה.

מיקרוטסט נוסדה בשנת 1988 והינה החברה הותיקה ביותר בישראל לביצוע בדיקות קרינה.

לתיאום שיחת ייעוץ חינם עם המומחים של מיקרוטסט השאירו פרטים
או התקשרו עכשיו : 077-9966799

    כל מה שחשוב לדעת
    על בדיקת קרינה

    הבדיקה חייבת להתבצע על ידי מודד מוסמך. כיצד יודעים? מבקשים ממנו לראות רישיון בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה. המודד עובר מבחנים והסמכות ורק לאחר מכן הוא מקבל את האישור הרלוונטי.

    חשוב לבדוק את תוקף האישור וחשוב לדעת שיש היתר הן לבדיקת קרינה סלולרית והן להיתר לחשמלית ועל כן, יש לבדוק מול המודד האם יש לו אישור לבצע את הבדיקה מהסוג הנדרש לכם, או במקרה הצורך, את האישור לבצע את שתי הבדיקות.

    במהלך העבודה, המודד ימדוד באמצעות מכשור מיוחד, כל דבר שיכול לפלוט קרינה בהתאם לסוג הנבדק. במידה ומדובר על קרינה חשמלית, המודד יבדוק באמצעות המכשור את ארונות החשמל, את קווי המתח, את מכשירי החשמל הביתיים ועוד. כאשר מדובר על קרינה סלולרית, הבודק יבחן באמצעות מכשור מתאים את האנטנות הסלולריות, את המכשירים הסלולריים ועוד.

    לאחר ביצוע, המודד יתן לכם דו"ח מידי בעל פה על מצב הקרינה ותוך 48 שעות תקבלו את הדו"ח כתוב. הדו"ח יכלול את כל הממצאים בצורה ברורה ומפורטת.

    המכשור הנדרש הוא גלאי ייעודי אשר בכוחו לזהות את סוג הקרינה שבודקים. המודד חייב כאמור להיות מוסמך לשימוש במכשיר ולביצוע הבדיקה. בלתי אפשרי לבצע בדיקה  באופן עצמאי עם גלאי. מעבר לאישור שהמודד צריך בכדי לבצע את הבדיקות, יש לבחון האם יש היתר תקף לציוד המדידה של המודד מהמשרד להגנת הסביבה.

    מתי חשוב לעשות את הבדיקה?
    לפני / אחרי רכישה

    ארגון הבריאות העולמי מסווג חומרים שחשודים כמסרטנים ל5 קטגוריות, קרינה חשמלית וקרינה סלולרית מצויות בשלב האמצעי של סיווג זה. כלומר, חשוב מאוד לבצע בדיקות קרינה מעין אלה בכל מקום רלוונטי.

    אם אתם קונים או שוכרים בית – עוד בטרם אתם חותמים חוזה, חשוב מאוד לבצע בדיקה בכדי לבדוק את מצב הקרינה בנכס.

    בדיקה מעין זאת רלוונטית מאוד גם עבור כל משרד. מכיוון שלא מעט אנשים מצויים במשרד שלהם חלק נרחב מהיממה, עליהם לדאוג שהמשרד יהווה מקום בטוח לשהייה. אחד מהדברים הקריטיים שיש לבדוק על מנת להבטיח כי המשרד הוא מקום מוגן ובטוח לעובדיו הוא כמובן כמות קרינה שיש במקום.

    הבדיקה רלוונטית מאוד גם עבור כל בית פרטי –  מכיוון שלא מעט בתים ממוקמים בקרבת קווי מתח גבוהים ובקרבת אנטנות סלולריות, כל אדם שחושש לבריאותו, חייב לבצע את הבדיקה המדוברת בכדי לבחון את כמות הקרינה המצויה בביתו ואת הסיבות שבגינן היא מצויה בכמות גבוהה בביתו.

    התגלתה קרינה גבוהה מהמותר
    מה עושים?

    אם לאחר הבדיקה התגלה כי ביתכם, המשרד שלכם או כל מקום אחר שנבדק מכיל קרינה גבוהה מהמותר, עומדות בפניכם כמה אפשרויות: ראשית כל, אם יש גורם שאחראי על מקור הקרינה, כגון: חברת החשמל או המפעיל הסלולרי, כדאי לפנות אליו, להציג את הדו"ח שקיבלתם ולבקש לבצע שינויים.

    אופציה נוספת היא לבצע מיגון קרינה באמצעות: מיסוך, וילונות, צבע מיוחד, מדבקות מיוחדות ועוד.

    מעבר לכך, בהתאם להמלצות של מודד קרינה מוסמך ניתן לבצע שינויים קטנים בכל מבנה החשוף לקרינה גבוהה מהמותר וזאת בכדי לצמצם באופן משמעותי את החשיפה לקרינה.

    אל תתפשרו על הבריאות שלכם

    בדיקות קרינה מכל סוג, חשוב לבצע רק אצל הבודקים המומחים, המוסמכים והטובים ביותר בתחום. חברת מיקרוטסט נוסדה בשנת 1988 ומהווה את החברה הותיקה ביותר בישראל לבדיקות קרינה. מומחי החברה ביצעו עד כמה אלפי בדיקות במגזר הפרטי, המוסדי, הארגוני, המסחרי והממשלתי.

    בדיקות מעין אלה מתבצעות על ידי מומחי חברה אשר מעניקים יעוץ, דרכי טיפול ואת הפתרונות הטובים ביותר לכל בעיה העומדת על הפרק.

    החברה פועלת על פי חוק, בהיתר וברישיון של המשרד להגנת הסביבה. כלל הבדיקות של החברה מתבצעות על ידי גלאי הקרינה המשוכללים והאיכותיים ביותר.

    בתום הבדיקה החברה מפיקה דו"ח רשמי וקביל והיא פועלת בהתאם לערכי הדיוק, האמינות והמקצועיות ללא פשרות. המחירים אשר החברה מציעה עבור הבדיקות שלה הם מחירים נוחים ומשתלמים והחברה מעניקה יחס אדיב לכל לקוח.

     

    בדיקת קרינה עם חברת מיקרוטסט
    איך זה עובד?

    אם אתם מעוניינים לבצע בדיקת קרינה, כדאי שתכירו את חברת מיקרוטסט, הידועה כחברה מוסמכת ואמינה בתחום ביצוע הבדיקות הללו. התהליך מתבצע בשלושה שלבים עיקריים:

    1. בשלב הראשון, על מנת לבצע בדיקה מעין זאת, כל שתדרשו לעשות זה פשוט לבצע הזמנה במוקד הארצי לבדיקות קרינה. בשלב זה, החברה תקבע את המועד הנוח ביותר לצורך ביצוע הבדיקה. במועד הנקבע מראש יגיע בודק קרינה מוסמך ומקצועי מטעם החברה על מנת לבצע את מדידות הקרינה. יש לציין שכל הבדיקות והמדידות מתבצעות באמצעות גלאי קרינה חדישים, מאושרים ומכוילים כחוק והבודק יציג את התעודות הרלוונטיות במעמד הבדיקה.
    2. בשלב השני תתבצע הבדיקה עצמה. מדידות קרינה יתבצעו על ידי המודד בכל ארונות החשמל והציוד החשמלי באתר באמצעות גלאי מדידה ייעודי. מיד כאשר תסתיים הבדיקה, הבודק ימסור דו"ח ראשוני בעל פה.
    3. בשלב השלישי, תוך 48 שעות הלקוח יקבל דו"ח תוצאות רשמי ומפורט של כלל הממצאים ממדידות הקרינה. אם במהלך הבדיקה יתגלו רמות קרינה מעל הסף שקבע המשרד להגנת הסביבה, החברה תמליץ על אפשרות לביצוע מיגון פירומגנטי בכדי למנוע את מעבר הקרינה.

    תפריט נגישות