תופעות לוואי של גז ראדון

גז ראדון קיים בכל מקום, אך הריכוזים הגבוהים שלו נפלטים מחומרים המכילים כמות גדולה של אדמה – למשל בטון. כתוצאה מכך – מבנים הבנויים מבטון כבד – כמו ממ”ד למשל – עשויים לפלוט רמות גבוהות של ראדון.

בנוסף – ממ”דים הם גם חדרים פחות מאווררים – מה שעשוי להגדיל את כמויות הגז הכלואות בחדר ואת הפגיעה הפוטנציאלית לשוהים בחדר.

הגז הנפלט ממקורות שונים, מתפרק לחלקיקים, הנצמדים אל חלקיקי האבק ונכנסים לריאות כשאנחנו נושמים. שם הם מתמקמים, ממשיכים להתפרק ופולטים קרינה – בתוך הריאות ומייצרים סיכון גבוה לחלות בסרטן הריאות. למזלנו, יש מה לעשות בעניין.

 

כיצד תדעו אם יש אצלכם רמות מסוכנות של רדון?

הדבר הפשוט והוודאי ביותר שכדאי לעשות כדי לבדוק את המצב, הוא להזמין בודקים מוסמכים, שיש בידיהם כלים מיוחדים לבצע בדיקה אמינה ומדויקת. בדיקה כזו תגלה מה רמת פליטת הגז במבנה ומה המקור שלה. צוות בודקים יוכל ברוב המקרים לספק לכם גם ייעוץ לטיפול בבעיה.

גם אם יש באפשרותכם להקפיד על אוורור באופן קבוע, הדבר עשוי לצמצם את רמת הראדון, אך לא בהכרח יפתור את הבעיה לחלוטין. לכן, בכל מקרה צריך לבצע בדיקת ראדון אם המבנה צמוד קרקע, או אם חיים בממ”ד.

אם אתם חוששים מרמות מסוכנות של גז ראדון תופעות לוואי ומחלות מסוכנות, תוכלו להזמין בדיקה מקצועית, שתיתן לכם תשובות ברורות. חברה מקצועית תוכל לבצע מדידת ראדון אמינה של הריכוז הממוצע במקום מסוים, בעזרת מדידות ראדון, בתהליך שנמשך לאורך  3 עד 6 חודשים. אם אתם רוצים לעשות בדיקה מהירה וקצרה, שתיתן לכם אינדיקציה כללית על המצב, תוכלו להזמין בדיקה שאורכה כמה ימים בלבד.

 

חברת מיקרוטסט מעסיקה מומחים, העוסקים בבדיקות רדון מעל לשלושה עשורים, ברחבי הארץ עבור לקוחות מכל המגזרים. בסוף הבדיקה תוכלו לקבל חוות דעת הכוללת ייעוץ להמשך ופתרונות שונים לבעיה. צרו קשר והזמינו בדיקה

תפריט נגישות