בדיקת קרינה חשמלית / אלקטרומגנטית

בדיקת קרינה חשמלית (או בשמה המקצועי אלקטרומגנטית) מהווה כיום בדיקה חשובה ביותר. אם אתם מעוניינים לבצע את הבדיקה המדוברת, חשוב מאוד שתבחרו באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום בדיקות קרינה לסוגיהן השונים לרבות בדיקת מעין זאת.

שמירה על הבריאות בבית / במשרד
מתחילה בבדיקת קרינה חשמלית

קרינת חשמל הינה קרינה מתח גובה אשר נוצרת מצריכת כמות גבוהה של אנרגיה ממכשירי חשמל, מקווי מתח חשמליים הממוקמים באזור, מארונות חשמל, לתחנות השנאה ומגיבוי אלפסק וWIFI אשר מהם נוצרים שדות מגנטיים חשמליים.

בישראל כיום ישנם קווי מתח גבוהים הממוקמים בסמוך לבתי מגורים פרטיים, בניני מגורים משותפים, גני ילדים, בתי ספר, משרדים ועוד. מחקרים רבים מראים כי המצאות של מבנה בסמוך לקווי מתח גבוהים, לארונות חשמל הפולטים קרינה בכמות משמעותית ועוד, עלולה לגרום לאנשים המצויים במבנים הללו פרק זמן משמעותי מהיממה, לחלות במחלות כגון: סרטן, בשל החשיפה הממושכת לאחוזי קרינה חשמלית גבוהים.

מכיוון שאנו חיים כיום בעידן שבו אנו חשופים למגוון מקורות קרינה בכל מקום שבו אנו מצויים לרבות ביתנו הפרטי, חשוב מאוד לבצע בדיקת קרינה אלקטרומגנטית בכל מקום שבו אנו שוהים פרקי זמן משמעותיים כגון: בבתי הספר של ילדים, בגני ילדים, במשרדי עבודה וכמובן בבתים פרטיים. בדיקת קרינה חשמלית היא בדיקה שבמהלכה מגיע מודד קרינה מוסמך, מקצועי ומנוסה, עם אמצעי מדידה מדויקים, מכוילים על פי חוק ומדויקים.

עם כלי המדידה ומתוך הידע המקצועי המשמעותי שיש למודד, בכוחו לספק את התוצאה המדויקת ביותר של הקרינה המצויה באיזור. חשוב מאוד לדעת שכדאי לבצע את הבדיקה המדוברת החל משעה 4 אחר הצהריים שכן, אז מצויים מרבית האנשים בביתם ומשתמשים בין היתר במכשירי החשמל ביתיים, כך שתוצאות הבדיקה יהיו אותנטיות יותר.

בטרם תבחרו מודד, יש צורך לבחון היטב איזה אנשי מקצוע ידועים כמנוסים, מקצועיים, מוסמכים ומומלצים בתחום בדיקות מעין אלה. כמו כן, יש לבדוק האם מדובר על מודד שמביא עימו ציוד מאושר על פי חוק ובעל תוקף חוקי, האם הרישיון של המודד בתוקף, מתי המודד ינפיק את הדו"ח הרלוונטי לאחר הבדיקה והאם מדובר על אנשי מקצוע אשר מסייעים גם במקרה שבו מתגלה קרינה חשמלית בכל הנוגע להצעת פתרונות למיגון ומינון קרינה חשמלית מהמקום בו היא מצויה בכמות גבוהה.

לעשות את זה עם הטובים בתחום
מאז 1988

בדיקה של קרינת חשמל היא צעד ראשוני חשוב ובסיסי מאוד לצורך איתור ממפגעי קרינה הסובבים אותנו. חשוב מאוד לבחור עבור ביצוע בדיקה זאת את בודקי הקרינה המוסכמים, המקצועיים והמנוסים ביותר בתחום זה.

חברת מיקרוטסט אשר ידועה כחברה הטובה ביותר בתחום ביצוע בדיקות קרינה, הברה מציעה כיום ביצוע בדיקות על ידי מודדי קרינה מקצועיים, מוסמכים ומנוסים מאוד בתחום.

עם ביצוע הזמנת עבודה ממיקרוטסט, יקבעו עם הלקוח את מועד הביצוע הרלוונטי לו. הבדיקה תתבצע בפריסת קווי אורך ורוחב בשטח ומסביב למקום על ידי מודד מקצועי בעל היתר מהמשרד להגנת הסביבה לבצע את הבדיקה המדוברת. המודד יציג את ההיתר ויבצע אותה באמצעות גלאי קרינה חדיש תוצרת גרמניה, מאושר ומכויל.

בתוך המבנה המודד יבדוק את כל ארונות החשמל והציוד החשמלי המצוי במקום. מחוץ למבנה המודד יבדוק את כל כבלי רשת החשמל, שנאים,  חדרי חשמל ועוד.

קבע שיחת ייעוץ ללא עלות
עם מומחים בתחום למעלה מ 30 שנה

יש לך שאלות? רוצה לברר פרטים? לקבל הצעת מחיר? אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ונציג מומחה יחזור אליך תוך זמן קצר:

    מה זה ולמה צריך בדיקת קרינה אלקטרומגנטית

    רשתות אלחוטיות סובבות את כולנו כיום. הרשתות הללו פולטות קרינה מכל עבר ובכל שעות היממה. על אף שכולם יודעים שהחיים הרבה יותר נוחים תוך שימוש במכשירי חשמל, הרי שאם הנוחות הזאת גובלת בפגיעה בבריאותנו בשל חשיפה לקרינה משמעותית הנפלטת ממוצרי החשמל, מקווי מתח גבוהים, לוחות חשמל ועוד, היא לא שווה את זה. כיום, באמצעות בדיקת קרינה חשמלית/אלקטרו מגנטית המתבצעת על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, ניתן לבחון את רמת הקרינה החשמלית שכל אדם חשוף לה במקום בו הוא מצוי. במידה ומדובר על רמת קרינה גבוהה מהמותר על פי חוק, חשוב מאוד לנקוט בכל הפעולות הרלוונטיות לצורך התמגנות ראויה מפני אותה הקרינה ומינון כמות הקרינה החשמלית החודרת למקום הנבדק.

     

    היכן ומתי מומלץ לבצע את זה

    מומלץ לבצע בסמוך לקווי מתח של רשת החשמל, שנאים, ארונות חשמל, חדרי חשמל, חדרי טרנספורמציה, מיטות מתכווננות, חימום תת-רצפתי, חיווט חשמל ביתי/משרדי/מפעלי ובעצם לידו כל ציוד ומיכשור חשמלי הנמצא בבית/במשרד/במפעל ובכל מקומות העבודה במגזרים השונים ובמקומות שהות בכלל.

    מומלץ לבצע את בדיקות מרשת החשמל בבתי מגורים החל מהשעה 16:00 בגלל העומס על קווי רשת החשמל מאותה השעה. במקומות עבודה מומלץ לבצע את הבדיקות בשעות העבודה.

    היכן אנו חשופים לקרינה

    אנו חשופים מידי יום לקרינה מסוגים שונים:

    1. קרינה אלקטרומגנטית מרשת החשמל Extremely Low Frequency  – זו קרינה בתדרים נמוכים. יכולה לפגוע בבריאותנו מחשיפה לשנאים, קווי מתח, ארונות חשמל ולוחות חשמל, כבלי חשמל, ציוד חשמלי ביתי או משרדי, חימום תת-רצפתי, מיטות מתכווננות ועוד.
    2. קרינה אלקטרומגנטית בתדרי הרדיו סלולאר Radio Frequency –  קרינה שיכולה להיווצר מתקשורת אלחוטית, אנטנות סלולאריות, טלפונים ניידים, מתקני שידור לטלויזיה ומדיה, תחנות רדיו, מוקדי שידור סלולאריים, מיקרוגל, משדרי רדיו וטלויזיה, לווינים, מכ”מ.
    3. קרינה של האור הניראה.
    4. קרינת אינפרא אדום.
    5. מספר תחומים באולטרא סגול.
    6. רנטגן.
    7. קרינה קוסמית

     

    מה נבדוק אצלך בבית או במקום העבודה שלך

    בתוך המבנה

    • רשת החשמל – ארון חשמל, כבלי חשמל, מיקרוגל, תנור אפייה, מקרר, מיכשור חשמלי במטבח, שנאים, טלויזיות, מחשב נייד ונייח, תנורי חימום, אינהלטורים, רדיאטורים, שעונים חשמליים, מזגנים, חיבורי חברת כבלים, חימום תת-רצפתי, מיטה מתכווננת (חשמלית),משחקים אלקטרוניים, בדיקת קרינה כללית בבית תבוצע תמיד עם הפעלת ציוד חשמלי צורך חשמל כמו מזגנים, ועוד…
    • רדיו סלולאר – מודם, ראוטר, Wi-Fi, RF כללי, אינטרנט, מיכשור אלחוטי, ארונות תקשורת ומשחקים אלחוטיים.

    מחוץ למבנה

    • רשת החשמל – חדרי חשמל, חדרי טרנספורמציה, חט”פ, קווי מתח של רשת החשמל נמוך, גבוה, עליון ועל, עמודים נושאי שנאים, ארונות חשמל ולוחות חשמל במסדרונות.
    • רדיו סלולאר – אנטנות סלולאריות, תקשורת ומוקדים אלחוטיים.

     

    ציוד ומיכשור בשימוש יום יומי – שעלול לסכן בריאותך

    רשת החשמל, ארונות חשמל, חימום תת-רצפתי, מקרר, מחשבים, שעונים חשמליים, מכשירי אל-פסק UPS, מודם, אינטרנט, אנטנות סלולאריות, שנאים ביתיים, מיטות חשמליות, מוקדים אלחוטיים, רדיו-סלולאר, כבלי חשמל, ציוד חשמלי במטבח, מחשב נייד, מזגנים, רמקולים, ראוטר, מיכשור אלחוטי, שעוני שבת, בתי ספר וגני ילדים, משרדים, בתי מגורים, מיקרוגל, עמודים נושאי שנאים, תנורי חימום, חיבורי חברת הכבלים, רסיברים, RF, ארונות תקשורת, קווי מתח נמוך, גבוה עליון ועל, בדק בית לפני קנייה או שכירות נכס, חיזוי קרינה, תנור אפייה, טלויזיות, רדיאטורים, משחקים אלקטרוניים, Wi-Fi, תקשורת אלחוטית, מגברים.

    אם אתם משתמשים בציוד או במיכשור הנ”ל מומלץ לבצע בדיקת קרינה. אנו נבדוק אותו וביסודיות.

    מה כולל הדו"ח בסיום הבדיקה?

    מיד בתום הבדיקה המודד יעניק את התוצאות בעל פה. תוך 48 שעות מסיום זמן הבדיקה יוגש ללקוח דו"ח כתוב מפורט אודות התוצאות. הדו"ח יכלול בנוסף גם פתרונות, ייעוץ והמלצות.

    מדובר על דו"ח חשוב מאוד, שמכיל את כל המידע הנחוץ אודות כמות הקרינה שהתגלתה בבדיקה והאופציות השונות הרלוונטיות לצורך התמגנות מפני הקרינה המדוברת. הדו"ח מהווה דו"ח תיקני וחוקי עבור הצגה לגופים שונים שאחראים על מיקום של ארונות חשמל, קווי מתח גבוה ועוד כגון: חברת החשמל.

    רשת חשמל

    בדיקה עצמאית- האם כדאי?

    על אף שניתן למדוד קרינה חשמלית באופן עצמאי באמצעות רכישת אמצעי מדידה שונים, חשוב מאוד לזכור שמודדי קרינה הם אנשי מקצוע שלמדו את התחום היטב וקיבלו אסמכה לעסוק בו רק לאחר שלמדו אותו ולכן, איננה דומה בדיקה של אדם ללא רקע בתחום, ניסיון או אסמכה, לבדיקה של מודד מקצועי ומוסמך. יחד עם זאת, אם תרצו למדוד קרינה חשמלית באופן עצמאי, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם:

    1. רכשו אמצעי מדידה איכותיים, אשר ידוע כי הם מודדים בצורה המדויקת ביותר קרינה חשמלית ולימדו כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה.
    2. רצוי למדוד קרינה חשמלית במקומות שאנשים שוהים בהם באופן ממושך בחדרים השונים ובבית כולו כגון: המיטות בחדרים, פינות עבודה, פינות משחקים, שולחן אוכל, ספות, כורסאות ועוד.
    3. יש להקפיד לסרוק בגובה מטר מהרצפה ולסרוק את חדר כולו לפי תבנית ברורה ומוסכמת מראש כגון: מההיקף למרכז או מצד לצד.
    4. זיהוי מקורות קרינה בשטח פתוח- יש למדוד עם מד קרינה בעל מספר צירים בחלל החיצוני, באיזה אזורים יש מקור קרינה.

    כאמור, בדיקת קרינה חשמלית לא כדאי לבצע באופן עצמאי. על מנת שהתוצאות יהיו הכי מדויקות שאפשר ועל מנת שתוכלו להסיק את המסקנות הנדרשות לאחר הבדיקה בצורה הטובה ביותר, כדאי שתבחרו באנשי המקצוע מוסמכים, אמינים ואיכותיים בתחום הבדיקות המדוברות.  חברת מיקרוטסט היא החברה הטובה ביותר כיום בתחום בדיקות קרינה חשמלית ובדיקות קרינה מכל סוג אחר בכלל.

    החברה מציעה בדיקות על ידי מודדים מוסמכים, מקצועיים, אמינים ומנוסים ובאמצעות הציוד המשוכלל ביותר בתחום. אם אתם מעוניינים לבצע בדיקה מעין זאת ברמה הגבוהה ביותר, אשר תעניק לכם תוצאות מדויקות מאוד, צרו קשר עם החברה.

    תפריט נגישות