בדיקת קרינה סלולרית

בדיקת קרינה סלולרית היא בדיקה שחובה לבצע בעידן שבו אנו חיים. מדובר על בדיקה שמטרתה היא לשמור על בריאותנו בכל מקום שבו אנו מצויים. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שעבור ביצוע בדיקה זאת, יש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

במה מדובר
ולמה אתם צריכים את זה

ניתן למצוא כיום שני סוגים של בדיקות קרינה: בדיקת קרינה סלולרית ובדיקת קרינה חשמלית. קרינה סלולרית היא גלי רדיו קצרים והיא מגיעה מכל מכשיר שעובד על גלי רדיו לרבות מכשירי רדיו, אנטנות סלולריות ועוד, מגברים, ממירים ועוד
לא מעט מחקרים מעידים כי בקרינה סלולרית יש סכנות רבות. מדובר על קרינה בלתי מייננת ולכן היא לא אמורה לפגוע בDNA. יחד עם זאת, מדובר על קרינה אשר מחממת את הגוף אשר יכולה לפגוע בו וליצור נזק לטווח הרחוק.

לכן, בכדי להפחית את רמות הקרינה בחלל הביתי, בחלל העסק שלכם, המשרד שלכם ועוד, חשוב מאוד לערוך בדיקת קרינה סלולרית במקום.

כיצד מתבצעת הבדיקה
עם מיקרוטסט

בודק קרינה מוסמך יגיע למקום הבדיקה ויבצע איבחון האתר ואיתור סוג האנטנות. הבדיקה תתבצע באמצעות גלאי קרינה חדיש תוצרת גרמניה המאושר ע”י המשרד להגנת הסביבה ומכוייל כחוק.

בסיום הבדיקה יינתן דו”ח ראשוני בע”פ ועד 48 שעות מביצוע הבדיקה יישלח דו”ח מפורט וברור. כולל ייעוץ ופתרונות בהתאם למדידות שנערכו במקום.

קבע שיחת ייעוץ ללא עלות
עם מומחים בתחום למעלה מ 30 שנה

יש לך שאלות? רוצה לברר פרטים? לקבל הצעת מחיר? אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים בטופס הבא ונציג מומחה יחזור אליך תוך זמן קצר:

    חוק הקרינה הבלתי מייננת

    בשנת 2006 חוקק חוק הקרינה הבלתי מייננת. מדובר על חוק אשר מסדיר את הפיקוח על מקורות הקרינה הסלולארית בישראל. בהתאם לחוק זה נקבע כי בדיקת קרינה סלולרית היא בדיקה חשובה מאוד ומומלצת. מטרתה של בדיקה זאת היא לוודא שבביתכם הפרטי, במשרד שלכם, או בכל מקום שבו אתם מבצעים את הבדיקה, לא מצויה קרינה סלולרית בכמות הגבוהה מהמותר.

    במידה ומצויה קרינה סלולרית גבוהה, מדובר על דבר שמסכן את הבריאות שלכם ועל כן, יש לנקוט באופן מהיר בכל אמצעי ההגנה הרלוונטיים לצורך איזון כמות הקרינה במקום והתמגנות ראויה.

     

    מה חשוב לדעת לפני הבדיקה

    מכיוון שבדיקת קרינה סלולרית היא בדיקה חשובה מאוד בכל חלל שבו מצויים מכשירים אלקטרוניים פולטי קרינה בלתי מייננת או בכלל חלל המצוי בקרבת אנטנות סלולריות, כדאי מאוד לבצע את הבדיקה המדוברת. יחד עם זאת, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו טרם ביצוע הבדיקה:

    1. ראשית כל, אין לבחור בעל מקצוע שאיננו מודד קרינה מוסמך ומקצועי בתחום. באתר של המשרד להגנת הסביבה תמצאו רשימה עדכנית של מודדי קרינה מוסמכים. בטרם תסגרו עם מודד קרינה כלשהו, בדקו האם הוא מצוי ברשימה. כמו כן, בדקו מה תוקף הרישיון שלו, האם יש אישור למכשיר בו הוא מבצע את הבדיקה ומהו המספר הסידורי של מכשיר הבדיקה שלו ועוד. בכדי שתוצאות הבדיקה יהיו מהימנות, ביצוע מחקר מקדים אודות מודד הקרינה שתבחרו הינו רלוונטי ונחוץ מאוד.
    2. הדבר השני שעליכם לדעת הוא שהמכשיר שאיתו עובד מודד הקרינה חייב להיות מכשיר מכויל ורשמי על מנת שמדידת הקרינה תהיה מדויקת.

    בדיקת הקרינה הסלולרית עצמה היא דבר די פשוט ואם בחרתם במודד קרינה שאתם יודעים בוודאות שניתן לסמוך עליו, אין ספק שתוכלו לסמוך על תוצאות הבדיקה ועל הדוח שתקבלו בסוף הבדיקה.

    מה כולל התהליך

    דו"ח קרינה סלולרית הוא דו"ח רשמי אשר המודד ימלא. הדו"ח יכיל את הפרטים של המודד והחברה, מספר הרישיון ועוד. כמו כן, הדו"ח יכיל את תאריך ביצוע הבדיקה, את מזג האוויר שהיה באותו היום ואת מיקום הבדיקה, כאשר שעות ביצוע הבדיקה ותנאי מזג האוויר רלוונטיים לשם קבלת תמונה מלאה ונכונה אודות הבדיקה. מודד מקצועי לא יבצע את הבדיקה בכל תנאי מזג האוויר בשל העובדה שיש תנאי מזג אוויר שונים שיכולים לפגוע באמינות תוצאות הבדיקה.

    הדו"ח יפרט את כלל ממצאי בדיקת הקרינה של המודד. אם רמות הקרינה תקינות הדבר ייכתב בדו"ח ללא תוספות רלוונטיות. במידה ורמות הקרינה אינן תקינות, הדו"ח יפרט את רמות הקרינה הנדרשות על פי חוק, את רמות הקרינה שנמצאו ואת הפתרונות הרלוונטיים למצב זה. חברת מיקרוטסט יפיקו לכם דו"ח מפורט, איכותי וקביל מבחינה חוקית.

     

    מספר עובדות על קרינה סלולרית

    1. ככלל אנטנות סלולאריות פולטות קרינה בלתי מייננת והן שייכות לתחום תדרי הרדיו-סלולאר הנקרא RF.
    2. לפי פרסומים שונים ישנם בארץ מאות אנטנות סלולאריות ומספרם אמור לגדול בהרבה.
    3. אנטנות סלולאריות פולטות קרינה ועלולות לגרום לנזקים בריאותיים ע”י אפקט חימום הגוף.
    4. קטגורית קרינה זו וארגון הבריאות העולמי סיווג שדות אלקטרומגנטיים כגורמים “שיתכן שגורמים לסרטן Possible carcinogenic”.
    5. הועדה הבינלאומית לקרינה בלתי מייננת ICNIRP קבעה בקרינה מאנטנות סלולאריות רמות סף כלהלן:
    6. אפשרות של פגיעה בבריאות – קרינה ברמה שמעל 400-450 מיקרוואט/סמ”ר.
    7. הסף הינו סף בריאותי והוא הסף לחשיפה קצרת טווח.
    8. המשרד להגנת הסביבה קיבל את הסף הבריאותי שקבעה ICNIRP שהוא כ- 400 מיקרוואט/סמ”ר.
    9. המשרד להגנת הסביבה קבע סף סביבתי לחשיפה רצופה וממושכת שנקבע על 10% מהסף הבריאותי שקבע ICNIRP. כלומר הסף העדכני כיום הינו 40 מיקרוואט/סמ”ר.

    האם ניתן לבצע בדיקת קרינה מאנטנה סלולרית באופן עצמאי?

    הבדיקה יכולה להתבצע כיום גם באופן עצמאי. כיום ניתן למצוא בשוק לא מעט מכשירי מדידה של קרינה סלולרית לשימוש עצמאי, כאשר חשוב מאוד לזכור שבדיקה עצמאית איננה תהיה מספיק מדויקת לרוב. יחד עם זאת, אם אתם בכל זאת מעוניינים לבצע את הבדיקה באופן עצמאי, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם:

    1. אם החלטתם לרכוש מכשיר למדידת קרינה סלולרית ביתית, רכשו את המכשיר המדויק ביותר שיש בשוק. לא כדאי לרכוש מכשיר מאחד האתרים בחו"ל, אשר בלתי אפשרי לדעת האם הוא מדויק ואמין. כיום ישנן חברות המציעות מכשירים למדידה עצמאית אשר מהווים מכשירים מדויקים ואמינים. יחד עם זאת, קחו בערבון מוגבל את המדידה שכן, אינכם מודדים מקצועיים ומנוסים בתחום זה.
    2. קראו את כל המידע הנחוץ אודות אופן ביצוע הבדיקה, התייעצו עם אנשי מקצוע רלוונטיים ורק לאחר מכן בצעו את הבדיקה. זכרו שבודק קרינה הוא אדם שהוכשר לעבודה זאת ועבר קורס אשר כולל את כל הידע הנדרש בתחום זה.
    3. בדקו מהו האופן שבו כדאי לבצע את הבדיקה, היכן כדאי לבצע אותה ועוד.

    בסופו של דבר, חשוב ביותר שתזכרו שבכדי לקבל תוצאות בדיקת קרינה מדויקות ואמינות, לא רצוי לבצע את הבדיקה באופן עצמאי, אלא על ידי חברה המתמחה בבדיקות מעין אלה.

    לעבוד עם המובילים בישראל מאז 1988

    חברת מיקרוטסט אשר נוסדה בשנת 1988, היא החברה הוותיקה ביותר בתחום בדיקות קרינה כיום.

    במהלך בדיקת קרינה עם חברת מיקרוטסט, תקבלו את השירות הטוב ביותר. מודד הקרינה מטעם החברה שמהווה מודד קרינה מוסמך ומקצועי, יגיע למקום הבדיקה ויבצע אבחון של האתר ואיתור סוג האנטנות המצויות במקום. הבדיקה תתבצע באמצעות גלאי קרינה איכותי וחדיש תוצרת גרמניה, מכויל כחוק ומאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה. באמצעות הידע המקצועי של המודד ומכשיר המדידה המדויק, המודד יעניק לכם דו"ח ראשוני בעל פה לאחר ביצוע הבדיקה. עד 48 שעות מזמן סיום הבדיקה תקבלו דו"ח כתוב מפורט וברור אשר כולל ייעוץ ופתרונות בהתאם למדידות שנערכו במקום.

    מדובר על החברה המקצועית ביותר בתחום, אשר מציעה בדיקות קרינה מסוגים שונים לרבות בדיקות קרינה סולרית על ידי הבודקים המנוסים והמקצועיים ביותר בתחום. החברה ביצעה עד כה עשרות בדיקות בכל המגזרים והציעה פתרונות מיגון איכותיים בהתאם לתוצאות הבדיקות. אם אתם מעוניינים בביצוע בדיקות, חייגו אלינו עכשיו.

    תפריט נגישות