בדיקת קרינה לפני רכישת נכס

אחת העסקאות הגדולות ביותר שאדם עושה בחייו היא רכישת בית. רכישת נכס היא עסקה המלווה בהוצאות רבות. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק בטרם רוכשים נכס הוא כמובן: בדיקות קרינה על סוגיה השונים. על מנת לוודא שהבית שאתם מעוניינים לרכוש בטוח למגורים מכל הבחינות, לרבות מפני קרינה, יש צורך לבצע בין היתר בדיקת קרינה מרשת החשמל הסביבתית, בדיקת קרינה סלולרית מאנטנות שידור שונות ועוד, על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

מדוע חשוב לבצע בדיקת קרינה בטרם רוכשים נכס?

כאמור, רכישת נכס היא עסקה חשובה מאוד, אשר כל אדם משקיע בה את מיטב כספו. אם מדובר על נכס לצרכי מגורים, אין ספק שכל אדם מעוניין להבטיח כי הנכס המדובר יהיה בטוח למגורים מכל הבחינות. נכס בטוח למגורים הוא בית מגורים אשר בוצעו בו בדיקות קרינה רלוונטיות וגילו כי רמת הקרינה שבו היא ברמה המותרת על פי המשרד להגנת הסביבה. נכס אשר התגלו בו רמות קרינה גבוהות, מלבד העובדה שהוא איננו בטוח למגורים, הערך שלו גם יצנח עד כדי מצב שאם תרצו למכור את הנכס, לא תצליחו כלל למכור אותו.

קרינה בעוצמה גבוהה עלולה לגרום לתחלואה של דיירי הבית ועל כן, אין ספק שבטרם רוכשים את הנכס יש לבדוק את רמות הקרינה שבו, באמצעות מודד קרינה מקצועי, מוסמך ואמין.

 

מה כוללת בדיקת קרינה לפני רכישת נכס?

בדיקת קרינה לפני רכישת נכס כוללת בדיקת קרינה מרשת החשמל ובדיקת קרינה מאנטנות סלולר. בדיקת קרינה מרשת החשמל תכלול את כל מתקני החשמל המצויים בסביבה כגון: קווי חשמל, שנאיים, קווי חשמל תת קרקעיים וכן  קרינה ממערכת החשמל הביתית.

בדיקת קרינה מאנטנות סלולר תכלול את כל תחום התדרים של האנטנות הסלולריות ותחנות השידור לסוגיהן, לרבות תחנות רדיו פיראטיות.

הבדיקה תתבצע על ידי מודד מקצועי, מוסמך ומיומן ובאמצעות מודדי קרינה מיוחדים, מאושרים על פי חוק ומכוילים, שמטרתם היא להראות את עוצמת הקרינה המדויקת המצויה במקום. אם ערכי עומת הקרינה שיתגלו בבדיקה יהיו גבוהים, יש לשקול במקרה הזה את ביטול העסקה. בהחלט לא כדאי לרכוש נכס אשר מצויות בו רמות קרינה גבוהות, אלא אם כן מתבצעות פעולות לצורך הורדת הקרינה בנכס לרמת הקרינה המותרת על פי המשרד להגנת הסביבה.

 

טיפים לבדיקות נוספות שחשוב לבצע בטרם רוכשים נכס

מלבד בדיקת קרינה שמהווה בדיקה נחוצה ובסיסית שיש לבצע בטרם רוכשים נכס, הנה עוד כמה בדיקות שכדאי מאוד לבצע טרם רכישת הנכס:

בדיקה חשובה מאוד שכדאי לכם לבצע היא כמובן זיהוי מוכר הדירה כבעל הדירה באופן וודאי. כדאי לבקש ממוכר הדירה פרטים מזהים וכן לבדוק בטאבו שהדירה רשומה על שמו ולא על שם אדם אחר.

אם מדובר על בית משותף, יש לבדוק את מסמכי הרישום של הבית המשותף ואת התקנון של הבית המשותף על כל הזכויות והחובות של בעלי הדירות המופיעים בו. כמו כן, יש לבדוק את כל מה שחשוב אודות הרכוש המשותף של הבניין.

כדאי לבדוק את סביבת המגורים ולבדוק האם יש מטרדים שונים בסביבה לרבות קרינה. כך לדוגמא: רצוי לבדוק עד כמה סביבת המגורים קרובה לדרכי תחבורה ראשיות שעלולות להוות גורם מפריע. יש לבדוק שטחים פנויים המצויים בסביבת הדירה ותוכניות עתידיות לגבי השטחים הללו. מעבר לכך חשוב לבדוק מי השכנים, האם יש בעיות אקוסטיקה בשכונה, בעיות עבריינות ועוד.

חשוב מאוד לבדוק האם ישנן זכויות בנכס לאדם נוסף מלבד מוכר הדירה. אי ידיעה לגבי זכויות של אדם נוסף בנכס עלולה לאחר רכישת הדירה להוביל אתכם לגלות כי יש אדם שיש לו זכויות חוקיות בנכס שלכם.

אין ספק שלא כדאי לרכוש נכס בטרם מבצעים את כל הבדיקות הרלוונטיות שמטרתן היא לוודא שהנכס נוח, איכותי, חוקי וכמובן בטוח מכל הבחינות למגורים, להשקעה ועוד. בדיקת קרינה היא רק אחת מהבדיקות שכדאי לבצע בטרם רוכשים נכס, אך חשוב לזכור שמדובר על בדיקה קריטית שיש לבחור עבור ביצועה את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

תפריט נגישות